کاوش جالب های نت

ساخت وبلاگ

 به گزارش جام نیوز، فرهاد مجیدی همراه برادرش چهارشنبه‌شب در ورزشگاه نیوکمپ حاضر بود و بازی بارسلون و آرسنال را از نزدیک دید.

 همین مساله باعث شده برخی از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی عکسی قدیمی از علی کریمی را در همین استادیوم بازنشر کنند و سر به سر آبی‌ها بگذارند!

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 159 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:57

روزهای هفته برای عادل فردوسی پور مثل یک ترکیب یونی عمل می کند. الگویی سراسر تکرارشونده که ابتدا و انتها ندارد. 365 روز سال برای او عین هم است و اتفاق چندان متفاوتی در آنها نمی افتد. «روتین» احتمالا درست ترین واژه ای است که می توان برای الگوی زیستی او به کار برد. روزها برای او سر و ته ندارند و احتمالا تعریف او از «هفته» یک باره 168 ساعته است. دوشنبه ها برایش برجسته تر است.

برای اینکه باید مهم ترین کار زندگی اش را در این روز از هفته به سرانجام برساند یا جمعه ها که باید «فوتبال 120»اش را برای مخاطب شبکه ورزش تولید کند اما برتری این روزها نسبت به دیگر روزهای هفته، فقط برای همین است و بس؛ یعنی صرف دوشنبه یا جمع بدون رجحانی پیش او ندارد. برای همین شبنه صبح در زندگی او با جمعه عصر یا یکشنبه ظهر تفاوتی ندارد. خوش به حال فردوسی پور. او آن قدر به نود فکر می کند که نه درگیر دلتنگی های عصر جمع می شود و نه برای سر کار رفتن در اولین روز هفته اذیت می شود.

او احتمالا سال را یک بازه 8760 ساعته می بیند که فقط باید کار کند! تقویم عادل 365 روز متوالی دارد که نه ماه هایش از هم تفکیک شده اند و نه روزهایش. شاید مهر برایش ماه جذاب تری باشد چون در آن به دنیا آمده و 41 بار یکی از روزهای آن را جشن گرفته (بخوانید برایش جشن گرفتند) ولی این هم باید اتفاق بعیدی باشد چون خیلی از سال ها این قدر درگیر نود است که اصلا یادش می رود دارد پیر می شود! این گزارش می خواهد نشان دهد که کارخانه عادل چگونه محصول تولید می کند. چرخ دنده های دستگاه های غول پیکرش چطور و با چه نظمی با هم کار می کنند و چطور این کارخانه 17 سال واحد نمونه سال شده؟
 


کارخانه همیشه باز است و رئیس همیشه بالاسر کار هست. او به کار تک تک اعضا نظارت دارد و البته «حرف آخر را خودش می زند». از اعضای تیم اصلی مدیریت گرفته تا تک تک کارمندانی که در شعب استانی برای عادل کار می کنند. یک شبکه قوی استانی که دائما با او در ارتباط هستند و به او سوژه پیشنهاد می دهند.

آقای رییس خیلی وقت ها خودش سوژه ای را به خبرنگاران شهرستانش پیشنهاد می دهد و بعضی وقت ها هم خود آنها ایده جذابی را با او مطرح می کنند اما روتین کار این کارخانه به این شکل است که آنها هر هفته به استادیوم ها می روند. از بازی ها و حواشی اش فیل می گیرند و برای آقای رییس ارسال می کنند نیروهایی که در این سال ها با درک متقابلی که از جنس کار و خلقیات عادل پیدا کرده اند، اگر آفیش هم نباشند برای او محتوای جذاب از اتفاقات فوتبال در شهرستان ها تولید می کنند و دوست دارند در ویترین نود دیده شوند.

هر کس در دایره گسترده عادل نت ورک کار می کند به او کامنت می دهد. این یکی از اصلی ترین شیوه های کار با اوست. آیتم «ایران نود» در همین فضا تولید می شود. خود او یا نیروهایش به ایده ای می رسند که فلان شهر یا استان برای گزارش گرفتن خوب است. تیم بسیج می شود و با کاپیتانی «میثاق» (لقب محمدحسین میثاقی در بین اعضای تیم عادل) برای گزارش به شهر مورد نظر سفر می کنند.

هیئت مدیره کارخانه با آقای رییس تعاملات زیادی دارد. شاید تاثیرگذارترین افراد پیش او همین آدم ها باشند. البته آقای رییس از همه کامنت می گیرد؛ چه سلبریتی های ریز و درشتی که نودبین هستند و در خلال پخش برنامه به او پیامک می دهند و چه لیست پر و پیمان خبرنگارانی که فردوسی پور با آنها ارتباط دارد. حلقه های نزدیک به عادل همین آدم ها هستند و ماحصل نود از همفکری آنها با آقای رییس شکل می گیرد؛ رییسی که البته «حرف آخر را خودش می زند».
 


هیئت مدیره برنامه «فوتبال 120» برای عادل مهم شده و او در این چند سال اخیر به اهمیت آن پی برده. اعضای این تیم را محمدحسین میثاقی، سجاد بیات، سیامک پاکرایی، محمد فرهپور و محمدحسین توکلی تشکیل می دهد که وجه اشتراک تمامی آنها تسلطی است که به زبان انگلیسی دارند. علاوه بر زبان، عادلیون (!) همگی سرچرهای خوبی هستند و به شکلی تخصصی در کمترین زمان ممکن بهترین محتوا را از اینترنت بیرون می کشند.

این دو ویژگی را بگذارید کنار علاقه دیوانه واری که به فوتبال و مسائلش دارند. محمدحسین میثاقی دو سال پیش تر در مصاحبه با خودمان به طنز می گفت: «بچه ها هنوز (بعد از تمام شدن برناه «بیست، چهارده») تو استودیوی «پرس تی وی» هستن و دارن دانلود می کنن! اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر. نمی تونن دل بکنن».

دو عضو آخری که از آنها نام برده شد، دو تن از شریفی هایی هستند که خود فردوسی پور کشفشان کرده. یکی صنایع خوانده و شاگردش در دانشگاه بوده و دیگری هم از مهندسان عمران شریف است که از طریق دوستش با عادل آشنا شده. «من شریفیای مستعد رو از قنداق می گیرم می کشونم اینجا.» این جمله ای است که خود فردوسی پور درباره استعدادیابی اش در شریف می گوید. عادل است دیگر. «شریف»، «صنایع» و «کرمان» برایش واژه های خاصی به شمار می روند.

«نود درجه» سخت ترین آیتم نود است. آیتمی که خود «استاد» (لقبی است که اعضای تیم عادل با این نام او را خطاب می کنند) علاقه ویژه ای به آن دارد. و آن را گل برنامه اش می داند. برای همین با وجود انتقادهایی که از نوع گویش او باری این آیتم می شود ولی باز هم تاکید زیادی دارد که حتما نریتور آن خودش باشد. شاید برای پروسه پیچیده تولید آن حق هم داشته باشد؛ «نود درجه، وقت گیرترین آیتم نوده.
 


این قدری که من برای نود درجه وقت می ذارم برای هیچ چیز دیگه وقت نمی ذارم. بیننده که نم بینه فک می کنه فقط همین سه دقیقه اس. در صورتی که کلی نفر- ساعت پشت نود درجه است.» اما نود درجه از گام صفر چگونه تولید می شود؟ تمام گزارشگرهای برنامه اعم از تهران و شهرستان موظفند که از حواشی بازی ها و نکات جالب آن فیلم بگیرند. این فیلم ها بعد از پایان بازی ها به انضمام خود بازی برای عادل فرستاده می شود. او تمام این فیلم را رصد می کند. («تمام» صفتی است که اینجا معنی غلیط تری از آنچه هست می دهد.

یک بازی یک ساعت و نیمه به همراه مثلا نیم ساعت حاشیه؛ یعنی هر بازی دو ساعت وقت می گیرد. هشت بازی در هفته و از قرار معلوم هر بازی دو ساعت، می کند 16 ساعت!) فردوسی پور در هفته به شکل میانگین باید 16 ساعت برای نوددرجه فوتبال ببیند. زمان زیادی که خودش می گوید، بعضی وقت ها روی تند این کار ار انجام می دهد. استاد نکات بامزه ای را که حس می کند به درد آیتم می خورد، یادداشت می کند و برای نویسندگان نوددرجه می فرستد. فرمت ارسال این محتوا هم در نوع خودش جالب است. «trak: ahnadzade ba daste chap dast mide. Samimiate ando- samad, ahmadzade moghe koer mire tahe ture darvaze ghayem mishe o miad birun gol mizane»

نود درجه ای که شما ی بینید از دل چنین متن هایی بیرون می آید؛ متنی که ابتدا باید توسط امیر وفایی و مهدی زعیم زاده رمزگشایی(!) شود و سپس ادویه، نمک و فلفل به مقدار لازم به آن افزوده شود و تا قبل از ظهر دوشنبه به فردوسی پور فرستاده شود. در این بخش هم «حرف آخر را خود فردوسی پور می زند». یعنی مقدار طنزهایی که برایش می فرستند را کم و زیاد و تغییراتی روی آنها اعمال می کند.

تیم فنی کارخانه از دیرباز ثابت بوده؛ اعضای خدومی که از قدیم کنار عادل بوده اند و با او تعامل دارند. آنها برای عادل دستیاران تهیه تلویزیونی محسوب می شوند. در کنار اعضای فنی، حامد راستگو و بهادر امیری از دیگر خبرنگارانی هستند که کار راه بینداز نود هستند و سال های زیادی است که با عادل کار می کنند.
 


چیا فوادی، سرتیم سایت کارخانه رهبری می کند؛ کسی که به علت عضویت در فدراسیون فوتبال در بخش اخبار مدیریتی فوتبال کمک های زیادی به عادل می کند.

سایت به عنوان یک آپشن هم افزا در کنار کارخانه نود تولید محتوا می کند و تیم تحرریه جدای دارد. معادلاتش هم کمی متفاوت است و از طریق آگهی هایی که می گیرد، امرار معاش می کند! به فردوسی پور همیشه  انگ پرسپولیسی بود نزده می شود و نکته جالب این است که دو نفر از اعضای هیئت مدیره کارخانه اش که اعضای تاثرگذاری هم هستند، استقلالی اند؛ تیمی که در عین اختلاف سلیقه های کوچک و بزرگی که با هم دارند، سر بسیاری از سوژه ها مانند فساد در فوتبال هم عقیده اند: «اگه بچه های پشت صحنه و آقای نادریان لطف کنن این تصویر رو نشون بدن... آقای نادریان و دوستانشون رضا عباس زاده در بخش آنالیز...» اگر نودبین باشید، حتما این جور جملات را از دهان فردوسی پور زیاد شنیده اید.

مورد عجیب آقای نادریان چیست که بارها عادل از او در طول برنامه نام می برد؟ جواب ساده است، چیز خاصی نیست؛ محمد نادریان که او را در کنای حسینیان، روشن پژوه و مجریان مختلف برنامه سنیما گلخانه شبکه سه می بیند در نود کارهای گرافیکی آیتم «آنالیز نود» را انجام می دهد.

رضا عباس زاده سرتیم بخش آنالیز نود است که بازی های هر هفته را رصد می کند و بعدش سوژه ها را با عادل چک می کند و اگر «OK» بگیرد، محتوا را به تیمش سفارش می دهد. جدیدترین آیتم نود که توسط تیم سه، چهار نفره رضا عباس زاده انجام می شود، این روزها حسابی گرفته. اگر یادتان باشد، رضا عباس زاده قبل از ورود به نود در صفحه های ورزشی مجله خودمان هم آنالیزهای جامعی ارائه می داد که مخاطبان زیادی داشت.

حالا پیش خودمان بماند ولی ایده آیتم آنالیز و معرفی افراد مرتبط به عادل کار مهدی شادما خودمان بوده، البته همشهری جوان در بخش مهمتری از نود هم حضور دارد. «تقویم نود» آیتمی که به شکلی الهام گرفته از صفحات «روزها»ی خودمان است و توسط مهدی شادمانی تولید می شود. مهدی شادمانی به همراه چند نفر از اعضای تیم عادل هر ماه جلسه ای با محمدحسین میثاقی دارند و طی آن سوژه های کل ماه را با هم چک می کنند؛ اینکه فرمت ارائه تاریخ نود به چه شکل باشد و سراغ چه سوژه ای و به چه شکل باید رفت.

در اتاق فکر تقویم افراد دیگری هم حضور دارند از جمله ایوبیان و محمد قاضی زاده که خوره های تاریخ و عدد و رقم هستند. بسیاری از آمارهای عجیب و غریبی را که عادل موقع گزارش ارائه می دهد که مثلا از آخرین گلی که فلانی زده 530 زور می گذرد، دیتاسنتر، قاضی زاده(!) به او می دهد. نتیجه نهایی را عادل تعیین می کند؛ جایی که مثل تمامی تصمیمات این کارخانه درنهایت «حرف آخر را رییس و سهام دار اصلی آن می زند.»
 


تمام وسایلی که ابزارهای اصلی کار فردوسی پور به حساب می آیند

درون ای میلی عادل چه می بینی؟

عادل ابزارهای نسبتا ثابتی برای برقراری ارتباط با تیمش دارد. در این قسمت، تعدادی از این ابزار و نحوه استفاده عادل از آنها را توضیح می دهیم.

موبایل های عادل: باورش سخت است ولی عادل فردوسی پور چهار خط تلفن دارد! شماره های مختلفی که دو خط آن عمومی تر است ولی از آن دو خط دیگر، افراد زیادی خبر ندارند. این را که دسته بندی عادل به چه صورت است و هر خط مخصوص چه کسانی است، شاید فقط خود او می داند. اولین خط عمومی یک گوشی نوکیای درب و داغان است و دومی یک آیفون 6 خاکستری که هدیه سالگرد تولد سال گذشته او بوده.

دو خط عموی تر عادل هر دو پیامگیر دارند و او شماره های ناشناس را جواب نمی دهد. ارتباط او با اسامی چندصد نفری که در گوشی اش ذخیره شده اند به شکل تلفنی و تکستی است. او بیشتر از اینکه آدم مکالمه باشد، آدم متن است و پیامک زدن کار راحت تری برای او به شمار می رود. به او در نود نگاه کنید، وقت هایی که حرف های مهمان های برنامه تکراری می شود و حوصله اش سر می رود، سریع سراغ گوشی اش می رود و پیامک هایش را جواب می دهد. ریت پیامک به خود عادل دست کمی از ریت پیامک های برنامه ندارد! فردوسی پور در متن البته زبان خصا خودش را دارد. فینگیلیش می نویسد و خلاصه هایی دارد که باید ترجمه اش کرد، البته سرعت تایپ او مثال زدنی است که ابتدا فکر میکنی با یک نسل چهارمی که در فضاهای مجازی بزرگ شده ه است، طرفی!

تبلت عادل: دومین وسیله امروزی ارتباطی عادل با دنیای پیرامونش همین تبلت است. اگر اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های مجازی فقط روی گوشی آیفون هست و استفاده نمی شود، گفته می شود که این اپلیکیشن ها در تبلت استاد فعال است و او این فضاها را رصد می کند. اینکه واقعا عادل خودش در دنیای مجازی حضور دارد یا نه محل اختلاف خیلی از علمای عادل شناس است که هنوز جواب قاطعانه ای نمی شود به آن داد اما نظر نویسنده را بخواهید، به عادل نمی خورد بنشیند پای تلگرام چت کند یا در قسمت «اسپلور» اینستاگرام دنبال عکس های خوش بگردد!  فردوسی پور اساس آدم تکنولوژیکی نیست.


لپ تاپ عادل: فردوسی بور یک لپ تاپ دارد که هرکسی آن را ندیده؛ لپ تاپی که غالبا در خانه است و گفته می شود روی آن نسخه «دسکتاپ تلگرام» قرار دارد. فکر کنید؛ مثلا شب ها فردوسی پور می رود خانه و در گروه های تلگرامی جوک های روز را رصد می کند!

ای میل عادل: از کل دنیای مجازی و محتوایش یک یاهومیل ساده عادل را بس است. او با همین ای میل تمام کارهایش را انجام می دهد و با فرض اینکه او هیچ اکانتی در شبکه های مجازی ندارد، تنها راه ارتباطی سایبری با اوست، ای میلی که فردوسی پور شدیدا مواظب است دست هر کسی نیفتد. مخصوصا شاگردانش در دانشگاه که احتمالا می خواهند از استاد (اینجا استاد در معنی واقعی به کار رفته!) نمره بگیرند. البته فردوسی پور در دانشگاه اخلاق ملویی دارد و گفته می شود این سال ها نمره هم خوب می دهد.

همشهری جوان

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 115 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:57

 رقابت‌هايي که هفته بيست و چهارم آن از روز پنجشنبه 12 فروردين ماه سال 95 دوباره از سر گرفته خواهد شد تا تنور ليگ دوباره داغ شود. اگر نگاهي به جدول ليگ پانزدهم تا پايان هفته بيست و سوم بيندازيم، مي‌بينيم که استقلال، استقلال صنعتي، پرسپوليس، ذوب‌آهن، تراکتورسازي، نفت و سايپا به عنوان تيم‌هاي اول تا هفتم جدول براي خود شانس قهرماني قائل هستند و رقابت تنگاتنگي بين آنها براي بالا بردن جام و گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد. اما با وجود اينکه هفت هفته سخت و هيجان‌انگيز تا پايان رقابت‌هاي ليگ پانزدهم باقي مانده و مشخص نيست که کداميک از تيم‌ها قهرماني و يا سهميه آسيايي را به دست مي‌آورند ولي بررسي وضعيت آنها و اينکه چقدر شانس براي رسيدن به هدف‌شان دارند، موضوعي جالب‌توجه خواهد بود. بررسي نتايج هفت تيم بالاي جدول در دور رفت مسابقات و امتيازاتي که جمع‌آوري کرده‌اند، مي‌تواند بيشتر به اين موضوع کمک کند. هرچند که وضعيت تيم‌ها تغيير کرده و ممکن است نتايج دور برگشت به نفع يا ضرر آنها عوض شود.

استقلال

استقلال يک – استقلال صنعتي يک، سپاهان صفر- استقلال 3، استقلال يک – پرسپوليس يک، فولاد صفر- استقلال 2، استقلال يک – سايپا يک، تراکتورسازي صفر- استقلال صفر، استقلال يک – صبا صفر.

امتيازات استقلال: 13.

استقلال صنعتي

استقلال يک – استقلال صنعتي يک، استقلال صنعتي 4- استقلال اهواز صفر، نفت صفر- استقلال صنعتي صفر، استقلال صنعتي يک – گسترش فولاد صفر، راه‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک، استقلال صنعتي 3- پديده صفر، ذوب‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک.

امتيازات استقلال صنعتي: 17.

پرسپوليس

سياه‌جامگان يک – پرسپوليس 2، پرسپوليس 2- ملوان صفر، استقلال يک – پرسپوليس يک، پرسپوليس يک- استقلال اهواز صفر، نفت يک – پرسپوليس يک، پرسپوليس يک- گسترش فولاد صفر، راه‌آهن صفر- پرسپوليس 2.

امتيازات پرسپوليس: 17.

ذوب‌آهن

ذوب‌آهن صفر- گسترش فولاد صفر، تراکتورسازي 4- ذوب‌آهن 4، ذوب‌آهن 4 – راه‌آهن صفر، صبا صفر- ذوب‌آهن صفر، ذوب‌آهن 3- پديده يک، سياه‌جامگان صفر- ذوب‌آهن يک، ذوب‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک.

امتيازات ذوب‌آهن: 12.

تراکتورسازي

تراکتورسازي 2- سايپا صفر، تراکتورسازي 4- ذوب‌آهن 4، صبا 2- تراکتورسازي يک، تراکتورسازي صفر- سياه‌جامگان صفر، ملوان صفر- تراکتورسازي يک، تراکتورسازي صفر- استقلال صفر، استقلال اهواز صفر- تراکتورسازي 2.

امتيازات تراکتورسازي: 12.

نفت

نفت 2- راه‌آهن صفر، پديده يک – نفت 2، نفت صفر- استقلال صنعتي صفر، سپاهان 2- نفت يک، نفت يک – پرسپوليس يک، فولاد يک – نفت 2، نفت يک- سايپا صفر.

امتيازات نفت: 14.

سايپا

تراکتورسازي 2- سايپا صفر، سايپا صفر- صبا صفر، سياه‌جامگان يک – سايپا 2، سايپا 2- ملوان يک، استقلال يک – سايپا يک، سايپا 4- استقلال اهواز يک، نفت يک – سايپا صفر.

امتيازات سايپا: 11.

استقلال صنعتي قهرمان مي‌شود؟

در حال حاضر استقلال با 43 امتياز در صدر جدول قرار دارد و استقلال صنعتي با 42، پرسپوليس با 39، ذوب‌آهن با 38، تراکتورسازي با 35، نفت با 35 و سايپا با 35 امتياز در رتبه‌هاي دوم تا هفتم جدول قرار دارند. اگر اين تيم‌ها همان امتيازات دور رفت را کسب کنند،‌ استقلال صنعتي با 59 امتياز به عنوان قهرماني ليگ پانزدهم مي‌رسد و استقلال و پرسپوليس با 56 امتياز به ترتيب دوم وسوم مي‌شوند. نکته‌اي درخصوص هم‌امتياز بودن سرخابي‌ها وجود دارد اين است که اين دو تيم اگر همان تعداد گل‌هاي زده و خورده هفت بازي پاياني دور رفت را در بازي‌هاي خود به ثمر برسانند، استقلال داراي تفاضل گل مثبت 20 مي‌شود و پرسپوليس داراي تفاضل مثبت 16.

تيم‌هاي آسيايي

به اين ترتيب بايد گفت استقلال صنعتي، استقلال و پرسپوليس با احتساب احتمال رخ دادن نتايج دور رفت آسيايي مي‌شوند و ذوب‌آهن با توجه به اينکه در رتبه چهارم جدول قرار دارد و به فينال جام‌حذفي رسيده و بايد با استقلال مسابقه بدهد، چهارمين تيم ايران در آسيا خواهد بود.

جام نیوز

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 124 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:57

 به گزارش جام نیوز، فرهاد مجیدی همراه برادرش چهارشنبه‌شب در ورزشگاه نیوکمپ حاضر بود و بازی بارسلون و آرسنال را از نزدیک دید.

 همین مساله باعث شده برخی از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی عکسی قدیمی از علی کریمی را در همین استادیوم بازنشر کنند و سر به سر آبی‌ها بگذارند!

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 134 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:24

روزهای هفته برای عادل فردوسی پور مثل یک ترکیب یونی عمل می کند. الگویی سراسر تکرارشونده که ابتدا و انتها ندارد. 365 روز سال برای او عین هم است و اتفاق چندان متفاوتی در آنها نمی افتد. «روتین» احتمالا درست ترین واژه ای است که می توان برای الگوی زیستی او به کار برد. روزها برای او سر و ته ندارند و احتمالا تعریف او از «هفته» یک باره 168 ساعته است. دوشنبه ها برایش برجسته تر است.

برای اینکه باید مهم ترین کار زندگی اش را در این روز از هفته به سرانجام برساند یا جمعه ها که باید «فوتبال 120»اش را برای مخاطب شبکه ورزش تولید کند اما برتری این روزها نسبت به دیگر روزهای هفته، فقط برای همین است و بس؛ یعنی صرف دوشنبه یا جمع بدون رجحانی پیش او ندارد. برای همین شبنه صبح در زندگی او با جمعه عصر یا یکشنبه ظهر تفاوتی ندارد. خوش به حال فردوسی پور. او آن قدر به نود فکر می کند که نه درگیر دلتنگی های عصر جمع می شود و نه برای سر کار رفتن در اولین روز هفته اذیت می شود.

او احتمالا سال را یک بازه 8760 ساعته می بیند که فقط باید کار کند! تقویم عادل 365 روز متوالی دارد که نه ماه هایش از هم تفکیک شده اند و نه روزهایش. شاید مهر برایش ماه جذاب تری باشد چون در آن به دنیا آمده و 41 بار یکی از روزهای آن را جشن گرفته (بخوانید برایش جشن گرفتند) ولی این هم باید اتفاق بعیدی باشد چون خیلی از سال ها این قدر درگیر نود است که اصلا یادش می رود دارد پیر می شود! این گزارش می خواهد نشان دهد که کارخانه عادل چگونه محصول تولید می کند. چرخ دنده های دستگاه های غول پیکرش چطور و با چه نظمی با هم کار می کنند و چطور این کارخانه 17 سال واحد نمونه سال شده؟
 


کارخانه همیشه باز است و رئیس همیشه بالاسر کار هست. او به کار تک تک اعضا نظارت دارد و البته «حرف آخر را خودش می زند». از اعضای تیم اصلی مدیریت گرفته تا تک تک کارمندانی که در شعب استانی برای عادل کار می کنند. یک شبکه قوی استانی که دائما با او در ارتباط هستند و به او سوژه پیشنهاد می دهند.

آقای رییس خیلی وقت ها خودش سوژه ای را به خبرنگاران شهرستانش پیشنهاد می دهد و بعضی وقت ها هم خود آنها ایده جذابی را با او مطرح می کنند اما روتین کار این کارخانه به این شکل است که آنها هر هفته به استادیوم ها می روند. از بازی ها و حواشی اش فیل می گیرند و برای آقای رییس ارسال می کنند نیروهایی که در این سال ها با درک متقابلی که از جنس کار و خلقیات عادل پیدا کرده اند، اگر آفیش هم نباشند برای او محتوای جذاب از اتفاقات فوتبال در شهرستان ها تولید می کنند و دوست دارند در ویترین نود دیده شوند.

هر کس در دایره گسترده عادل نت ورک کار می کند به او کامنت می دهد. این یکی از اصلی ترین شیوه های کار با اوست. آیتم «ایران نود» در همین فضا تولید می شود. خود او یا نیروهایش به ایده ای می رسند که فلان شهر یا استان برای گزارش گرفتن خوب است. تیم بسیج می شود و با کاپیتانی «میثاق» (لقب محمدحسین میثاقی در بین اعضای تیم عادل) برای گزارش به شهر مورد نظر سفر می کنند.

هیئت مدیره کارخانه با آقای رییس تعاملات زیادی دارد. شاید تاثیرگذارترین افراد پیش او همین آدم ها باشند. البته آقای رییس از همه کامنت می گیرد؛ چه سلبریتی های ریز و درشتی که نودبین هستند و در خلال پخش برنامه به او پیامک می دهند و چه لیست پر و پیمان خبرنگارانی که فردوسی پور با آنها ارتباط دارد. حلقه های نزدیک به عادل همین آدم ها هستند و ماحصل نود از همفکری آنها با آقای رییس شکل می گیرد؛ رییسی که البته «حرف آخر را خودش می زند».
 


هیئت مدیره برنامه «فوتبال 120» برای عادل مهم شده و او در این چند سال اخیر به اهمیت آن پی برده. اعضای این تیم را محمدحسین میثاقی، سجاد بیات، سیامک پاکرایی، محمد فرهپور و محمدحسین توکلی تشکیل می دهد که وجه اشتراک تمامی آنها تسلطی است که به زبان انگلیسی دارند. علاوه بر زبان، عادلیون (!) همگی سرچرهای خوبی هستند و به شکلی تخصصی در کمترین زمان ممکن بهترین محتوا را از اینترنت بیرون می کشند.

این دو ویژگی را بگذارید کنار علاقه دیوانه واری که به فوتبال و مسائلش دارند. محمدحسین میثاقی دو سال پیش تر در مصاحبه با خودمان به طنز می گفت: «بچه ها هنوز (بعد از تمام شدن برناه «بیست، چهارده») تو استودیوی «پرس تی وی» هستن و دارن دانلود می کنن! اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر. نمی تونن دل بکنن».

دو عضو آخری که از آنها نام برده شد، دو تن از شریفی هایی هستند که خود فردوسی پور کشفشان کرده. یکی صنایع خوانده و شاگردش در دانشگاه بوده و دیگری هم از مهندسان عمران شریف است که از طریق دوستش با عادل آشنا شده. «من شریفیای مستعد رو از قنداق می گیرم می کشونم اینجا.» این جمله ای است که خود فردوسی پور درباره استعدادیابی اش در شریف می گوید. عادل است دیگر. «شریف»، «صنایع» و «کرمان» برایش واژه های خاصی به شمار می روند.

«نود درجه» سخت ترین آیتم نود است. آیتمی که خود «استاد» (لقبی است که اعضای تیم عادل با این نام او را خطاب می کنند) علاقه ویژه ای به آن دارد. و آن را گل برنامه اش می داند. برای همین با وجود انتقادهایی که از نوع گویش او باری این آیتم می شود ولی باز هم تاکید زیادی دارد که حتما نریتور آن خودش باشد. شاید برای پروسه پیچیده تولید آن حق هم داشته باشد؛ «نود درجه، وقت گیرترین آیتم نوده.
 


این قدری که من برای نود درجه وقت می ذارم برای هیچ چیز دیگه وقت نمی ذارم. بیننده که نم بینه فک می کنه فقط همین سه دقیقه اس. در صورتی که کلی نفر- ساعت پشت نود درجه است.» اما نود درجه از گام صفر چگونه تولید می شود؟ تمام گزارشگرهای برنامه اعم از تهران و شهرستان موظفند که از حواشی بازی ها و نکات جالب آن فیلم بگیرند. این فیلم ها بعد از پایان بازی ها به انضمام خود بازی برای عادل فرستاده می شود. او تمام این فیلم را رصد می کند. («تمام» صفتی است که اینجا معنی غلیط تری از آنچه هست می دهد.

یک بازی یک ساعت و نیمه به همراه مثلا نیم ساعت حاشیه؛ یعنی هر بازی دو ساعت وقت می گیرد. هشت بازی در هفته و از قرار معلوم هر بازی دو ساعت، می کند 16 ساعت!) فردوسی پور در هفته به شکل میانگین باید 16 ساعت برای نوددرجه فوتبال ببیند. زمان زیادی که خودش می گوید، بعضی وقت ها روی تند این کار ار انجام می دهد. استاد نکات بامزه ای را که حس می کند به درد آیتم می خورد، یادداشت می کند و برای نویسندگان نوددرجه می فرستد. فرمت ارسال این محتوا هم در نوع خودش جالب است. «trak: ahnadzade ba daste chap dast mide. Samimiate ando- samad, ahmadzade moghe koer mire tahe ture darvaze ghayem mishe o miad birun gol mizane»

نود درجه ای که شما ی بینید از دل چنین متن هایی بیرون می آید؛ متنی که ابتدا باید توسط امیر وفایی و مهدی زعیم زاده رمزگشایی(!) شود و سپس ادویه، نمک و فلفل به مقدار لازم به آن افزوده شود و تا قبل از ظهر دوشنبه به فردوسی پور فرستاده شود. در این بخش هم «حرف آخر را خود فردوسی پور می زند». یعنی مقدار طنزهایی که برایش می فرستند را کم و زیاد و تغییراتی روی آنها اعمال می کند.

تیم فنی کارخانه از دیرباز ثابت بوده؛ اعضای خدومی که از قدیم کنار عادل بوده اند و با او تعامل دارند. آنها برای عادل دستیاران تهیه تلویزیونی محسوب می شوند. در کنار اعضای فنی، حامد راستگو و بهادر امیری از دیگر خبرنگارانی هستند که کار راه بینداز نود هستند و سال های زیادی است که با عادل کار می کنند.
 


چیا فوادی، سرتیم سایت کارخانه رهبری می کند؛ کسی که به علت عضویت در فدراسیون فوتبال در بخش اخبار مدیریتی فوتبال کمک های زیادی به عادل می کند.

سایت به عنوان یک آپشن هم افزا در کنار کارخانه نود تولید محتوا می کند و تیم تحرریه جدای دارد. معادلاتش هم کمی متفاوت است و از طریق آگهی هایی که می گیرد، امرار معاش می کند! به فردوسی پور همیشه  انگ پرسپولیسی بود نزده می شود و نکته جالب این است که دو نفر از اعضای هیئت مدیره کارخانه اش که اعضای تاثرگذاری هم هستند، استقلالی اند؛ تیمی که در عین اختلاف سلیقه های کوچک و بزرگی که با هم دارند، سر بسیاری از سوژه ها مانند فساد در فوتبال هم عقیده اند: «اگه بچه های پشت صحنه و آقای نادریان لطف کنن این تصویر رو نشون بدن... آقای نادریان و دوستانشون رضا عباس زاده در بخش آنالیز...» اگر نودبین باشید، حتما این جور جملات را از دهان فردوسی پور زیاد شنیده اید.

مورد عجیب آقای نادریان چیست که بارها عادل از او در طول برنامه نام می برد؟ جواب ساده است، چیز خاصی نیست؛ محمد نادریان که او را در کنای حسینیان، روشن پژوه و مجریان مختلف برنامه سنیما گلخانه شبکه سه می بیند در نود کارهای گرافیکی آیتم «آنالیز نود» را انجام می دهد.

رضا عباس زاده سرتیم بخش آنالیز نود است که بازی های هر هفته را رصد می کند و بعدش سوژه ها را با عادل چک می کند و اگر «OK» بگیرد، محتوا را به تیمش سفارش می دهد. جدیدترین آیتم نود که توسط تیم سه، چهار نفره رضا عباس زاده انجام می شود، این روزها حسابی گرفته. اگر یادتان باشد، رضا عباس زاده قبل از ورود به نود در صفحه های ورزشی مجله خودمان هم آنالیزهای جامعی ارائه می داد که مخاطبان زیادی داشت.

حالا پیش خودمان بماند ولی ایده آیتم آنالیز و معرفی افراد مرتبط به عادل کار مهدی شادما خودمان بوده، البته همشهری جوان در بخش مهمتری از نود هم حضور دارد. «تقویم نود» آیتمی که به شکلی الهام گرفته از صفحات «روزها»ی خودمان است و توسط مهدی شادمانی تولید می شود. مهدی شادمانی به همراه چند نفر از اعضای تیم عادل هر ماه جلسه ای با محمدحسین میثاقی دارند و طی آن سوژه های کل ماه را با هم چک می کنند؛ اینکه فرمت ارائه تاریخ نود به چه شکل باشد و سراغ چه سوژه ای و به چه شکل باید رفت.

در اتاق فکر تقویم افراد دیگری هم حضور دارند از جمله ایوبیان و محمد قاضی زاده که خوره های تاریخ و عدد و رقم هستند. بسیاری از آمارهای عجیب و غریبی را که عادل موقع گزارش ارائه می دهد که مثلا از آخرین گلی که فلانی زده 530 زور می گذرد، دیتاسنتر، قاضی زاده(!) به او می دهد. نتیجه نهایی را عادل تعیین می کند؛ جایی که مثل تمامی تصمیمات این کارخانه درنهایت «حرف آخر را رییس و سهام دار اصلی آن می زند.»
 


تمام وسایلی که ابزارهای اصلی کار فردوسی پور به حساب می آیند

درون ای میلی عادل چه می بینی؟

عادل ابزارهای نسبتا ثابتی برای برقراری ارتباط با تیمش دارد. در این قسمت، تعدادی از این ابزار و نحوه استفاده عادل از آنها را توضیح می دهیم.

موبایل های عادل: باورش سخت است ولی عادل فردوسی پور چهار خط تلفن دارد! شماره های مختلفی که دو خط آن عمومی تر است ولی از آن دو خط دیگر، افراد زیادی خبر ندارند. این را که دسته بندی عادل به چه صورت است و هر خط مخصوص چه کسانی است، شاید فقط خود او می داند. اولین خط عمومی یک گوشی نوکیای درب و داغان است و دومی یک آیفون 6 خاکستری که هدیه سالگرد تولد سال گذشته او بوده.

دو خط عموی تر عادل هر دو پیامگیر دارند و او شماره های ناشناس را جواب نمی دهد. ارتباط او با اسامی چندصد نفری که در گوشی اش ذخیره شده اند به شکل تلفنی و تکستی است. او بیشتر از اینکه آدم مکالمه باشد، آدم متن است و پیامک زدن کار راحت تری برای او به شمار می رود. به او در نود نگاه کنید، وقت هایی که حرف های مهمان های برنامه تکراری می شود و حوصله اش سر می رود، سریع سراغ گوشی اش می رود و پیامک هایش را جواب می دهد. ریت پیامک به خود عادل دست کمی از ریت پیامک های برنامه ندارد! فردوسی پور در متن البته زبان خصا خودش را دارد. فینگیلیش می نویسد و خلاصه هایی دارد که باید ترجمه اش کرد، البته سرعت تایپ او مثال زدنی است که ابتدا فکر میکنی با یک نسل چهارمی که در فضاهای مجازی بزرگ شده ه است، طرفی!

تبلت عادل: دومین وسیله امروزی ارتباطی عادل با دنیای پیرامونش همین تبلت است. اگر اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های مجازی فقط روی گوشی آیفون هست و استفاده نمی شود، گفته می شود که این اپلیکیشن ها در تبلت استاد فعال است و او این فضاها را رصد می کند. اینکه واقعا عادل خودش در دنیای مجازی حضور دارد یا نه محل اختلاف خیلی از علمای عادل شناس است که هنوز جواب قاطعانه ای نمی شود به آن داد اما نظر نویسنده را بخواهید، به عادل نمی خورد بنشیند پای تلگرام چت کند یا در قسمت «اسپلور» اینستاگرام دنبال عکس های خوش بگردد!  فردوسی پور اساس آدم تکنولوژیکی نیست.


لپ تاپ عادل: فردوسی بور یک لپ تاپ دارد که هرکسی آن را ندیده؛ لپ تاپی که غالبا در خانه است و گفته می شود روی آن نسخه «دسکتاپ تلگرام» قرار دارد. فکر کنید؛ مثلا شب ها فردوسی پور می رود خانه و در گروه های تلگرامی جوک های روز را رصد می کند!

ای میل عادل: از کل دنیای مجازی و محتوایش یک یاهومیل ساده عادل را بس است. او با همین ای میل تمام کارهایش را انجام می دهد و با فرض اینکه او هیچ اکانتی در شبکه های مجازی ندارد، تنها راه ارتباطی سایبری با اوست، ای میلی که فردوسی پور شدیدا مواظب است دست هر کسی نیفتد. مخصوصا شاگردانش در دانشگاه که احتمالا می خواهند از استاد (اینجا استاد در معنی واقعی به کار رفته!) نمره بگیرند. البته فردوسی پور در دانشگاه اخلاق ملویی دارد و گفته می شود این سال ها نمره هم خوب می دهد.

همشهری جوان

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 119 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:24

 رقابت‌هايي که هفته بيست و چهارم آن از روز پنجشنبه 12 فروردين ماه سال 95 دوباره از سر گرفته خواهد شد تا تنور ليگ دوباره داغ شود. اگر نگاهي به جدول ليگ پانزدهم تا پايان هفته بيست و سوم بيندازيم، مي‌بينيم که استقلال، استقلال صنعتي، پرسپوليس، ذوب‌آهن، تراکتورسازي، نفت و سايپا به عنوان تيم‌هاي اول تا هفتم جدول براي خود شانس قهرماني قائل هستند و رقابت تنگاتنگي بين آنها براي بالا بردن جام و گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد. اما با وجود اينکه هفت هفته سخت و هيجان‌انگيز تا پايان رقابت‌هاي ليگ پانزدهم باقي مانده و مشخص نيست که کداميک از تيم‌ها قهرماني و يا سهميه آسيايي را به دست مي‌آورند ولي بررسي وضعيت آنها و اينکه چقدر شانس براي رسيدن به هدف‌شان دارند، موضوعي جالب‌توجه خواهد بود. بررسي نتايج هفت تيم بالاي جدول در دور رفت مسابقات و امتيازاتي که جمع‌آوري کرده‌اند، مي‌تواند بيشتر به اين موضوع کمک کند. هرچند که وضعيت تيم‌ها تغيير کرده و ممکن است نتايج دور برگشت به نفع يا ضرر آنها عوض شود.

استقلال

استقلال يک – استقلال صنعتي يک، سپاهان صفر- استقلال 3، استقلال يک – پرسپوليس يک، فولاد صفر- استقلال 2، استقلال يک – سايپا يک، تراکتورسازي صفر- استقلال صفر، استقلال يک – صبا صفر.

امتيازات استقلال: 13.

استقلال صنعتي

استقلال يک – استقلال صنعتي يک، استقلال صنعتي 4- استقلال اهواز صفر، نفت صفر- استقلال صنعتي صفر، استقلال صنعتي يک – گسترش فولاد صفر، راه‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک، استقلال صنعتي 3- پديده صفر، ذوب‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک.

امتيازات استقلال صنعتي: 17.

پرسپوليس

سياه‌جامگان يک – پرسپوليس 2، پرسپوليس 2- ملوان صفر، استقلال يک – پرسپوليس يک، پرسپوليس يک- استقلال اهواز صفر، نفت يک – پرسپوليس يک، پرسپوليس يک- گسترش فولاد صفر، راه‌آهن صفر- پرسپوليس 2.

امتيازات پرسپوليس: 17.

ذوب‌آهن

ذوب‌آهن صفر- گسترش فولاد صفر، تراکتورسازي 4- ذوب‌آهن 4، ذوب‌آهن 4 – راه‌آهن صفر، صبا صفر- ذوب‌آهن صفر، ذوب‌آهن 3- پديده يک، سياه‌جامگان صفر- ذوب‌آهن يک، ذوب‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک.

امتيازات ذوب‌آهن: 12.

تراکتورسازي

تراکتورسازي 2- سايپا صفر، تراکتورسازي 4- ذوب‌آهن 4، صبا 2- تراکتورسازي يک، تراکتورسازي صفر- سياه‌جامگان صفر، ملوان صفر- تراکتورسازي يک، تراکتورسازي صفر- استقلال صفر، استقلال اهواز صفر- تراکتورسازي 2.

امتيازات تراکتورسازي: 12.

نفت

نفت 2- راه‌آهن صفر، پديده يک – نفت 2، نفت صفر- استقلال صنعتي صفر، سپاهان 2- نفت يک، نفت يک – پرسپوليس يک، فولاد يک – نفت 2، نفت يک- سايپا صفر.

امتيازات نفت: 14.

سايپا

تراکتورسازي 2- سايپا صفر، سايپا صفر- صبا صفر، سياه‌جامگان يک – سايپا 2، سايپا 2- ملوان يک، استقلال يک – سايپا يک، سايپا 4- استقلال اهواز يک، نفت يک – سايپا صفر.

امتيازات سايپا: 11.

استقلال صنعتي قهرمان مي‌شود؟

در حال حاضر استقلال با 43 امتياز در صدر جدول قرار دارد و استقلال صنعتي با 42، پرسپوليس با 39، ذوب‌آهن با 38، تراکتورسازي با 35، نفت با 35 و سايپا با 35 امتياز در رتبه‌هاي دوم تا هفتم جدول قرار دارند. اگر اين تيم‌ها همان امتيازات دور رفت را کسب کنند،‌ استقلال صنعتي با 59 امتياز به عنوان قهرماني ليگ پانزدهم مي‌رسد و استقلال و پرسپوليس با 56 امتياز به ترتيب دوم وسوم مي‌شوند. نکته‌اي درخصوص هم‌امتياز بودن سرخابي‌ها وجود دارد اين است که اين دو تيم اگر همان تعداد گل‌هاي زده و خورده هفت بازي پاياني دور رفت را در بازي‌هاي خود به ثمر برسانند، استقلال داراي تفاضل گل مثبت 20 مي‌شود و پرسپوليس داراي تفاضل مثبت 16.

تيم‌هاي آسيايي

به اين ترتيب بايد گفت استقلال صنعتي، استقلال و پرسپوليس با احتساب احتمال رخ دادن نتايج دور رفت آسيايي مي‌شوند و ذوب‌آهن با توجه به اينکه در رتبه چهارم جدول قرار دارد و به فينال جام‌حذفي رسيده و بايد با استقلال مسابقه بدهد، چهارمين تيم ايران در آسيا خواهد بود.

جام نیوز

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 107 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:24

الناز حبیبی بازیگر کشورمان عکس های جدیدی از خودش منتشر کرده است.

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 121 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:51

روزهای هفته برای عادل فردوسی پور مثل یک ترکیب یونی عمل می کند. الگویی سراسر تکرارشونده که ابتدا و انتها ندارد. 365 روز سال برای او عین هم است و اتفاق چندان متفاوتی در آنها نمی افتد. «روتین» احتمالا درست ترین واژه ای است که می توان برای الگوی زیستی او به کار برد. روزها برای او سر و ته ندارند و احتمالا تعریف او از «هفته» یک باره 168 ساعته است. دوشنبه ها برایش برجسته تر است.

برای اینکه باید مهم ترین کار زندگی اش را در این روز از هفته به سرانجام برساند یا جمعه ها که باید «فوتبال 120»اش را برای مخاطب شبکه ورزش تولید کند اما برتری این روزها نسبت به دیگر روزهای هفته، فقط برای همین است و بس؛ یعنی صرف دوشنبه یا جمع بدون رجحانی پیش او ندارد. برای همین شبنه صبح در زندگی او با جمعه عصر یا یکشنبه ظهر تفاوتی ندارد. خوش به حال فردوسی پور. او آن قدر به نود فکر می کند که نه درگیر دلتنگی های عصر جمع می شود و نه برای سر کار رفتن در اولین روز هفته اذیت می شود.

او احتمالا سال را یک بازه 8760 ساعته می بیند که فقط باید کار کند! تقویم عادل 365 روز متوالی دارد که نه ماه هایش از هم تفکیک شده اند و نه روزهایش. شاید مهر برایش ماه جذاب تری باشد چون در آن به دنیا آمده و 41 بار یکی از روزهای آن را جشن گرفته (بخوانید برایش جشن گرفتند) ولی این هم باید اتفاق بعیدی باشد چون خیلی از سال ها این قدر درگیر نود است که اصلا یادش می رود دارد پیر می شود! این گزارش می خواهد نشان دهد که کارخانه عادل چگونه محصول تولید می کند. چرخ دنده های دستگاه های غول پیکرش چطور و با چه نظمی با هم کار می کنند و چطور این کارخانه 17 سال واحد نمونه سال شده؟
 


کارخانه همیشه باز است و رئیس همیشه بالاسر کار هست. او به کار تک تک اعضا نظارت دارد و البته «حرف آخر را خودش می زند». از اعضای تیم اصلی مدیریت گرفته تا تک تک کارمندانی که در شعب استانی برای عادل کار می کنند. یک شبکه قوی استانی که دائما با او در ارتباط هستند و به او سوژه پیشنهاد می دهند.

آقای رییس خیلی وقت ها خودش سوژه ای را به خبرنگاران شهرستانش پیشنهاد می دهد و بعضی وقت ها هم خود آنها ایده جذابی را با او مطرح می کنند اما روتین کار این کارخانه به این شکل است که آنها هر هفته به استادیوم ها می روند. از بازی ها و حواشی اش فیل می گیرند و برای آقای رییس ارسال می کنند نیروهایی که در این سال ها با درک متقابلی که از جنس کار و خلقیات عادل پیدا کرده اند، اگر آفیش هم نباشند برای او محتوای جذاب از اتفاقات فوتبال در شهرستان ها تولید می کنند و دوست دارند در ویترین نود دیده شوند.

هر کس در دایره گسترده عادل نت ورک کار می کند به او کامنت می دهد. این یکی از اصلی ترین شیوه های کار با اوست. آیتم «ایران نود» در همین فضا تولید می شود. خود او یا نیروهایش به ایده ای می رسند که فلان شهر یا استان برای گزارش گرفتن خوب است. تیم بسیج می شود و با کاپیتانی «میثاق» (لقب محمدحسین میثاقی در بین اعضای تیم عادل) برای گزارش به شهر مورد نظر سفر می کنند.

هیئت مدیره کارخانه با آقای رییس تعاملات زیادی دارد. شاید تاثیرگذارترین افراد پیش او همین آدم ها باشند. البته آقای رییس از همه کامنت می گیرد؛ چه سلبریتی های ریز و درشتی که نودبین هستند و در خلال پخش برنامه به او پیامک می دهند و چه لیست پر و پیمان خبرنگارانی که فردوسی پور با آنها ارتباط دارد. حلقه های نزدیک به عادل همین آدم ها هستند و ماحصل نود از همفکری آنها با آقای رییس شکل می گیرد؛ رییسی که البته «حرف آخر را خودش می زند».
 


هیئت مدیره برنامه «فوتبال 120» برای عادل مهم شده و او در این چند سال اخیر به اهمیت آن پی برده. اعضای این تیم را محمدحسین میثاقی، سجاد بیات، سیامک پاکرایی، محمد فرهپور و محمدحسین توکلی تشکیل می دهد که وجه اشتراک تمامی آنها تسلطی است که به زبان انگلیسی دارند. علاوه بر زبان، عادلیون (!) همگی سرچرهای خوبی هستند و به شکلی تخصصی در کمترین زمان ممکن بهترین محتوا را از اینترنت بیرون می کشند.

این دو ویژگی را بگذارید کنار علاقه دیوانه واری که به فوتبال و مسائلش دارند. محمدحسین میثاقی دو سال پیش تر در مصاحبه با خودمان به طنز می گفت: «بچه ها هنوز (بعد از تمام شدن برناه «بیست، چهارده») تو استودیوی «پرس تی وی» هستن و دارن دانلود می کنن! اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر. نمی تونن دل بکنن».

دو عضو آخری که از آنها نام برده شد، دو تن از شریفی هایی هستند که خود فردوسی پور کشفشان کرده. یکی صنایع خوانده و شاگردش در دانشگاه بوده و دیگری هم از مهندسان عمران شریف است که از طریق دوستش با عادل آشنا شده. «من شریفیای مستعد رو از قنداق می گیرم می کشونم اینجا.» این جمله ای است که خود فردوسی پور درباره استعدادیابی اش در شریف می گوید. عادل است دیگر. «شریف»، «صنایع» و «کرمان» برایش واژه های خاصی به شمار می روند.

«نود درجه» سخت ترین آیتم نود است. آیتمی که خود «استاد» (لقبی است که اعضای تیم عادل با این نام او را خطاب می کنند) علاقه ویژه ای به آن دارد. و آن را گل برنامه اش می داند. برای همین با وجود انتقادهایی که از نوع گویش او باری این آیتم می شود ولی باز هم تاکید زیادی دارد که حتما نریتور آن خودش باشد. شاید برای پروسه پیچیده تولید آن حق هم داشته باشد؛ «نود درجه، وقت گیرترین آیتم نوده.
 


این قدری که من برای نود درجه وقت می ذارم برای هیچ چیز دیگه وقت نمی ذارم. بیننده که نم بینه فک می کنه فقط همین سه دقیقه اس. در صورتی که کلی نفر- ساعت پشت نود درجه است.» اما نود درجه از گام صفر چگونه تولید می شود؟ تمام گزارشگرهای برنامه اعم از تهران و شهرستان موظفند که از حواشی بازی ها و نکات جالب آن فیلم بگیرند. این فیلم ها بعد از پایان بازی ها به انضمام خود بازی برای عادل فرستاده می شود. او تمام این فیلم را رصد می کند. («تمام» صفتی است که اینجا معنی غلیط تری از آنچه هست می دهد.

یک بازی یک ساعت و نیمه به همراه مثلا نیم ساعت حاشیه؛ یعنی هر بازی دو ساعت وقت می گیرد. هشت بازی در هفته و از قرار معلوم هر بازی دو ساعت، می کند 16 ساعت!) فردوسی پور در هفته به شکل میانگین باید 16 ساعت برای نوددرجه فوتبال ببیند. زمان زیادی که خودش می گوید، بعضی وقت ها روی تند این کار ار انجام می دهد. استاد نکات بامزه ای را که حس می کند به درد آیتم می خورد، یادداشت می کند و برای نویسندگان نوددرجه می فرستد. فرمت ارسال این محتوا هم در نوع خودش جالب است. «trak: ahnadzade ba daste chap dast mide. Samimiate ando- samad, ahmadzade moghe koer mire tahe ture darvaze ghayem mishe o miad birun gol mizane»

نود درجه ای که شما ی بینید از دل چنین متن هایی بیرون می آید؛ متنی که ابتدا باید توسط امیر وفایی و مهدی زعیم زاده رمزگشایی(!) شود و سپس ادویه، نمک و فلفل به مقدار لازم به آن افزوده شود و تا قبل از ظهر دوشنبه به فردوسی پور فرستاده شود. در این بخش هم «حرف آخر را خود فردوسی پور می زند». یعنی مقدار طنزهایی که برایش می فرستند را کم و زیاد و تغییراتی روی آنها اعمال می کند.

تیم فنی کارخانه از دیرباز ثابت بوده؛ اعضای خدومی که از قدیم کنار عادل بوده اند و با او تعامل دارند. آنها برای عادل دستیاران تهیه تلویزیونی محسوب می شوند. در کنار اعضای فنی، حامد راستگو و بهادر امیری از دیگر خبرنگارانی هستند که کار راه بینداز نود هستند و سال های زیادی است که با عادل کار می کنند.
 


چیا فوادی، سرتیم سایت کارخانه رهبری می کند؛ کسی که به علت عضویت در فدراسیون فوتبال در بخش اخبار مدیریتی فوتبال کمک های زیادی به عادل می کند.

سایت به عنوان یک آپشن هم افزا در کنار کارخانه نود تولید محتوا می کند و تیم تحرریه جدای دارد. معادلاتش هم کمی متفاوت است و از طریق آگهی هایی که می گیرد، امرار معاش می کند! به فردوسی پور همیشه  انگ پرسپولیسی بود نزده می شود و نکته جالب این است که دو نفر از اعضای هیئت مدیره کارخانه اش که اعضای تاثرگذاری هم هستند، استقلالی اند؛ تیمی که در عین اختلاف سلیقه های کوچک و بزرگی که با هم دارند، سر بسیاری از سوژه ها مانند فساد در فوتبال هم عقیده اند: «اگه بچه های پشت صحنه و آقای نادریان لطف کنن این تصویر رو نشون بدن... آقای نادریان و دوستانشون رضا عباس زاده در بخش آنالیز...» اگر نودبین باشید، حتما این جور جملات را از دهان فردوسی پور زیاد شنیده اید.

مورد عجیب آقای نادریان چیست که بارها عادل از او در طول برنامه نام می برد؟ جواب ساده است، چیز خاصی نیست؛ محمد نادریان که او را در کنای حسینیان، روشن پژوه و مجریان مختلف برنامه سنیما گلخانه شبکه سه می بیند در نود کارهای گرافیکی آیتم «آنالیز نود» را انجام می دهد.

رضا عباس زاده سرتیم بخش آنالیز نود است که بازی های هر هفته را رصد می کند و بعدش سوژه ها را با عادل چک می کند و اگر «OK» بگیرد، محتوا را به تیمش سفارش می دهد. جدیدترین آیتم نود که توسط تیم سه، چهار نفره رضا عباس زاده انجام می شود، این روزها حسابی گرفته. اگر یادتان باشد، رضا عباس زاده قبل از ورود به نود در صفحه های ورزشی مجله خودمان هم آنالیزهای جامعی ارائه می داد که مخاطبان زیادی داشت.

حالا پیش خودمان بماند ولی ایده آیتم آنالیز و معرفی افراد مرتبط به عادل کار مهدی شادما خودمان بوده، البته همشهری جوان در بخش مهمتری از نود هم حضور دارد. «تقویم نود» آیتمی که به شکلی الهام گرفته از صفحات «روزها»ی خودمان است و توسط مهدی شادمانی تولید می شود. مهدی شادمانی به همراه چند نفر از اعضای تیم عادل هر ماه جلسه ای با محمدحسین میثاقی دارند و طی آن سوژه های کل ماه را با هم چک می کنند؛ اینکه فرمت ارائه تاریخ نود به چه شکل باشد و سراغ چه سوژه ای و به چه شکل باید رفت.

در اتاق فکر تقویم افراد دیگری هم حضور دارند از جمله ایوبیان و محمد قاضی زاده که خوره های تاریخ و عدد و رقم هستند. بسیاری از آمارهای عجیب و غریبی را که عادل موقع گزارش ارائه می دهد که مثلا از آخرین گلی که فلانی زده 530 زور می گذرد، دیتاسنتر، قاضی زاده(!) به او می دهد. نتیجه نهایی را عادل تعیین می کند؛ جایی که مثل تمامی تصمیمات این کارخانه درنهایت «حرف آخر را رییس و سهام دار اصلی آن می زند.»
 


تمام وسایلی که ابزارهای اصلی کار فردوسی پور به حساب می آیند

درون ای میلی عادل چه می بینی؟

عادل ابزارهای نسبتا ثابتی برای برقراری ارتباط با تیمش دارد. در این قسمت، تعدادی از این ابزار و نحوه استفاده عادل از آنها را توضیح می دهیم.

موبایل های عادل: باورش سخت است ولی عادل فردوسی پور چهار خط تلفن دارد! شماره های مختلفی که دو خط آن عمومی تر است ولی از آن دو خط دیگر، افراد زیادی خبر ندارند. این را که دسته بندی عادل به چه صورت است و هر خط مخصوص چه کسانی است، شاید فقط خود او می داند. اولین خط عمومی یک گوشی نوکیای درب و داغان است و دومی یک آیفون 6 خاکستری که هدیه سالگرد تولد سال گذشته او بوده.

دو خط عموی تر عادل هر دو پیامگیر دارند و او شماره های ناشناس را جواب نمی دهد. ارتباط او با اسامی چندصد نفری که در گوشی اش ذخیره شده اند به شکل تلفنی و تکستی است. او بیشتر از اینکه آدم مکالمه باشد، آدم متن است و پیامک زدن کار راحت تری برای او به شمار می رود. به او در نود نگاه کنید، وقت هایی که حرف های مهمان های برنامه تکراری می شود و حوصله اش سر می رود، سریع سراغ گوشی اش می رود و پیامک هایش را جواب می دهد. ریت پیامک به خود عادل دست کمی از ریت پیامک های برنامه ندارد! فردوسی پور در متن البته زبان خصا خودش را دارد. فینگیلیش می نویسد و خلاصه هایی دارد که باید ترجمه اش کرد، البته سرعت تایپ او مثال زدنی است که ابتدا فکر میکنی با یک نسل چهارمی که در فضاهای مجازی بزرگ شده ه است، طرفی!

تبلت عادل: دومین وسیله امروزی ارتباطی عادل با دنیای پیرامونش همین تبلت است. اگر اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های مجازی فقط روی گوشی آیفون هست و استفاده نمی شود، گفته می شود که این اپلیکیشن ها در تبلت استاد فعال است و او این فضاها را رصد می کند. اینکه واقعا عادل خودش در دنیای مجازی حضور دارد یا نه محل اختلاف خیلی از علمای عادل شناس است که هنوز جواب قاطعانه ای نمی شود به آن داد اما نظر نویسنده را بخواهید، به عادل نمی خورد بنشیند پای تلگرام چت کند یا در قسمت «اسپلور» اینستاگرام دنبال عکس های خوش بگردد!  فردوسی پور اساس آدم تکنولوژیکی نیست.


لپ تاپ عادل: فردوسی بور یک لپ تاپ دارد که هرکسی آن را ندیده؛ لپ تاپی که غالبا در خانه است و گفته می شود روی آن نسخه «دسکتاپ تلگرام» قرار دارد. فکر کنید؛ مثلا شب ها فردوسی پور می رود خانه و در گروه های تلگرامی جوک های روز را رصد می کند!

ای میل عادل: از کل دنیای مجازی و محتوایش یک یاهومیل ساده عادل را بس است. او با همین ای میل تمام کارهایش را انجام می دهد و با فرض اینکه او هیچ اکانتی در شبکه های مجازی ندارد، تنها راه ارتباطی سایبری با اوست، ای میلی که فردوسی پور شدیدا مواظب است دست هر کسی نیفتد. مخصوصا شاگردانش در دانشگاه که احتمالا می خواهند از استاد (اینجا استاد در معنی واقعی به کار رفته!) نمره بگیرند. البته فردوسی پور در دانشگاه اخلاق ملویی دارد و گفته می شود این سال ها نمره هم خوب می دهد.

همشهری جوان

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 133 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:51

 رقابت‌هايي که هفته بيست و چهارم آن از روز پنجشنبه 12 فروردين ماه سال 95 دوباره از سر گرفته خواهد شد تا تنور ليگ دوباره داغ شود. اگر نگاهي به جدول ليگ پانزدهم تا پايان هفته بيست و سوم بيندازيم، مي‌بينيم که استقلال، استقلال صنعتي، پرسپوليس، ذوب‌آهن، تراکتورسازي، نفت و سايپا به عنوان تيم‌هاي اول تا هفتم جدول براي خود شانس قهرماني قائل هستند و رقابت تنگاتنگي بين آنها براي بالا بردن جام و گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد. اما با وجود اينکه هفت هفته سخت و هيجان‌انگيز تا پايان رقابت‌هاي ليگ پانزدهم باقي مانده و مشخص نيست که کداميک از تيم‌ها قهرماني و يا سهميه آسيايي را به دست مي‌آورند ولي بررسي وضعيت آنها و اينکه چقدر شانس براي رسيدن به هدف‌شان دارند، موضوعي جالب‌توجه خواهد بود. بررسي نتايج هفت تيم بالاي جدول در دور رفت مسابقات و امتيازاتي که جمع‌آوري کرده‌اند، مي‌تواند بيشتر به اين موضوع کمک کند. هرچند که وضعيت تيم‌ها تغيير کرده و ممکن است نتايج دور برگشت به نفع يا ضرر آنها عوض شود.

استقلال

استقلال يک – استقلال صنعتي يک، سپاهان صفر- استقلال 3، استقلال يک – پرسپوليس يک، فولاد صفر- استقلال 2، استقلال يک – سايپا يک، تراکتورسازي صفر- استقلال صفر، استقلال يک – صبا صفر.

امتيازات استقلال: 13.

استقلال صنعتي

استقلال يک – استقلال صنعتي يک، استقلال صنعتي 4- استقلال اهواز صفر، نفت صفر- استقلال صنعتي صفر، استقلال صنعتي يک – گسترش فولاد صفر، راه‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک، استقلال صنعتي 3- پديده صفر، ذوب‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک.

امتيازات استقلال صنعتي: 17.

پرسپوليس

سياه‌جامگان يک – پرسپوليس 2، پرسپوليس 2- ملوان صفر، استقلال يک – پرسپوليس يک، پرسپوليس يک- استقلال اهواز صفر، نفت يک – پرسپوليس يک، پرسپوليس يک- گسترش فولاد صفر، راه‌آهن صفر- پرسپوليس 2.

امتيازات پرسپوليس: 17.

ذوب‌آهن

ذوب‌آهن صفر- گسترش فولاد صفر، تراکتورسازي 4- ذوب‌آهن 4، ذوب‌آهن 4 – راه‌آهن صفر، صبا صفر- ذوب‌آهن صفر، ذوب‌آهن 3- پديده يک، سياه‌جامگان صفر- ذوب‌آهن يک، ذوب‌آهن صفر- استقلال صنعتي يک.

امتيازات ذوب‌آهن: 12.

تراکتورسازي

تراکتورسازي 2- سايپا صفر، تراکتورسازي 4- ذوب‌آهن 4، صبا 2- تراکتورسازي يک، تراکتورسازي صفر- سياه‌جامگان صفر، ملوان صفر- تراکتورسازي يک، تراکتورسازي صفر- استقلال صفر، استقلال اهواز صفر- تراکتورسازي 2.

امتيازات تراکتورسازي: 12.

نفت

نفت 2- راه‌آهن صفر، پديده يک – نفت 2، نفت صفر- استقلال صنعتي صفر، سپاهان 2- نفت يک، نفت يک – پرسپوليس يک، فولاد يک – نفت 2، نفت يک- سايپا صفر.

امتيازات نفت: 14.

سايپا

تراکتورسازي 2- سايپا صفر، سايپا صفر- صبا صفر، سياه‌جامگان يک – سايپا 2، سايپا 2- ملوان يک، استقلال يک – سايپا يک، سايپا 4- استقلال اهواز يک، نفت يک – سايپا صفر.

امتيازات سايپا: 11.

استقلال صنعتي قهرمان مي‌شود؟

در حال حاضر استقلال با 43 امتياز در صدر جدول قرار دارد و استقلال صنعتي با 42، پرسپوليس با 39، ذوب‌آهن با 38، تراکتورسازي با 35، نفت با 35 و سايپا با 35 امتياز در رتبه‌هاي دوم تا هفتم جدول قرار دارند. اگر اين تيم‌ها همان امتيازات دور رفت را کسب کنند،‌ استقلال صنعتي با 59 امتياز به عنوان قهرماني ليگ پانزدهم مي‌رسد و استقلال و پرسپوليس با 56 امتياز به ترتيب دوم وسوم مي‌شوند. نکته‌اي درخصوص هم‌امتياز بودن سرخابي‌ها وجود دارد اين است که اين دو تيم اگر همان تعداد گل‌هاي زده و خورده هفت بازي پاياني دور رفت را در بازي‌هاي خود به ثمر برسانند، استقلال داراي تفاضل گل مثبت 20 مي‌شود و پرسپوليس داراي تفاضل مثبت 16.

تيم‌هاي آسيايي

به اين ترتيب بايد گفت استقلال صنعتي، استقلال و پرسپوليس با احتساب احتمال رخ دادن نتايج دور رفت آسيايي مي‌شوند و ذوب‌آهن با توجه به اينکه در رتبه چهارم جدول قرار دارد و به فينال جام‌حذفي رسيده و بايد با استقلال مسابقه بدهد، چهارمين تيم ايران در آسيا خواهد بود.

جام نیوز

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 102 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:51

یک شبکه لبنانی از دیدار هیأت حماس که بهمن‌ماه به تهران آمد با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت که وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت.


طی سه ماه اول سال 2016 تلاش‌ها برای نزدیک‌تر شدن حماس به ایران آغاز شد.

بر اساس گزارش «المیادین»، «موسی ابو مرزوق» عضو ارشد حماس مسئولیت این وظیفه را بر عهده داشت و با سفر به بیروت به صورت محرمانه با مسئولان ایرانی و حزب الله دیدار کرد؛ در همین حین بود که فایل صوتی از گفت‌وگوی ابومرزوق با یکی دیگر از مسئولان این جنبش به بیرون درز پیدا کرد وی دراین نوار صوتی حمایت ایران از فلسطین را «دروغ بزرگ» توصیف کرد و تهران را متهم کرده بود از حماس برای برقراری روابط با طرف های دیگر استفاده می‌کند.

گروه نزدیک به ایران در داخل حماس تلاش کرد این موضوع را مهار کند تا شکاف اختلافات عمیق‌تر نشود.

ابومرزوق به بیروت بازگشت و تلاش کرد با مسئولان ایرانی دیدار کند اما یک پیام واضح دریافت کرد: «بازی تمام شد».

اما پایان بازی، پایان تلاش‌ها برای نزدیکی با تهران نشد و هیاتی از حماس به ریاست «محمد نصر»، «اسامه حمدان» به همراه دیگر گروه‌های فلسطینی راهی ایران شدند تا در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

یک عضو حماس: تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت ایران است
بر اساس این گزارش، هیات فلسطینی با تعداد زیادی از مسئولان ایرانی از جمله علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد اما دیدار بارزتری که علنی شد دیدار با قاسم سلیمانی فرمانده کل سپاه قدس بود.

المیادین به نقل از منابع آگاه نوشت در دیدارهای میان هیات حماس سلیمانی درباره تصویری کامل از مرحله آینده صحبت و اعلام شد شرایط قبل از 2011 که روابط بر پایه آنها بنا شده بود، ممکن نیست که با همان شروط و قواعد ادامه یابد. یک منبع حماس به المیادین گفت: جهان از زمان بهار عربی تغییر کرده است نه ایران، آن ایران است و نه حماس، آن حماس است اما تهران و حماس هر دو به دنبال حضور یک مقاومت قوی در فلسطین برای مقابله با تعرض‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیل باید پایه‌های جدیدی در روابط وضع شود.

 این عضو حماس افزود: طی سال‌های گذشته اشتباهات بسیاری رخ داده که برخی از آنها از جانب حماس و برخی از جانب ایران بوده اما ما هر دو طرف می‌دانیم که مقاومت در خطر است و ما می‌دانیم تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت، ایران است و تجربه این را ثابت کرده است.

دیدار هیأت حماس با سردار سلیمانی
بر اساس این گزارش، سلیمانی در ادامه به تفصیل درباره واقعیت مقاومت و دیدگاه ایران نسبت به آن صحبت کرد و بر اساس اعلام منابع آگاه سلیمانی از سخنان ابومرزوق بسیار ناراحت بوده است زیرا ابومرزوق در تماس مستقیم با ایران بوده و بهتر از هر کسی می‌داند که ایران در سخت‌‌ترین شرایط هم از حمایت مقاومت دست برنداشته است.

از جمله مسایلی که سلیمانی در دیدار با هیات فلسطینی مطرح کرده به این شرح بوده است:
موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود؛ در برابر شما تاکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را دهها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم به همین دلیل کنگره بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند.

سردار: درباره فلسطین با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم
سلیمانی در ادامه گفت: همانگونه که می‌دانید، برخی می‌گویند ما از فلسطین برای منافع خود حمایت می‌کنیم اما آنچه از آغاز انقلاب تا کنون مبرهن بوده این است که ما بر سر مساله فلسطین حاضر به مذاکره یا رسیدن به تفاهم با آمریکا نبوده‌ایم. به شما تاکید می‌کنم که حمایت از فلسطین ادامه دارد اما در برخی اوقات این حمایت به دلیل شرایط و اوضاع اقتصادی کمی کاهش داشته اما این فقط به خاطر شرایط بوده نه تغییر مواضع سیاسی.

سردار سلیمانی افزود کشورش مخالف با حمایت دیگر کشورهای اسلامی از مقاومت فلسطین نیست، وی گفت: ما علیه دیگر کشورهای اسلامی حامی شما نیستیم بلکه دست تمام کسانی که به شما کمک می کنند را می‌فشاریم؛ مشکلی با این موضوع نداریم و از این کمک‌ها استقبال می‌کنیم و از همراهیشان با مقامت خوشحال می‌شویم.

وی افزود: مشکلات ما با عربستان تمام خواهد شد کسانی که با این و آن متحد شدند ضرر خواهند کرد، همگان به یاد خواهند آورد که چه کسی در کنار چه کسی ایستاده است، نبرد شما طولانی مدت است باید تمام جهان اسلام از شما حمایت کنند، می‌خواهیم که فسلطین قوی باشد.

سلیمانی در پایان گفت: در ایران، زمانی که مسئله، «فلسطین» باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم اینها اکنون کجا هستند. ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم. کسانی که هرگونه شعاری در مخالفت با حمایت ما از فلسطین سر دهند در هیچ پست سیاسی نخواهند بود و در راس تصمیم‌گیرندگان کلان کشور جای نخواهند داشت. کجا ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟.

فارس

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 132 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 9:09

عقاب آسیا كه چند سالی است جای خالی او درون دروازه تیم ملی كاملا احساس می شود، مصاحبه ای عیدانه با روزنامه خبرورزشی انجام داده است. عابدزاده از خاطرات قدیمی اش گفته و از این گفته كه هزینه ازدواجش 32 هزار تومان شده است.
عقاب آسیا همچنین با ذكر خاطره ای از دوران كودكی اش گفته است: «10 تومان عیدی گرفتم، دو روز خرجش كردم.»

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 107 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 9:09

چهار زنی که تابعیت ایرانی و آمریکایی دارند در کاخ سفید به فعالیت‌هایی همچون دستیاری، کارمندی، مشاوره و گل‌آرایی مشغول هستند.

سایت صدای آمریکا (VOA) که به وزارت خارجه آمریکا تعلق دارد چهار زن ایرانی ـ آمریکایی فعال در کاخ سفید را معرفی کرده و از آن‌ها به دلیل خدمت به آمریکا تجلیل و تمجید کرده است.
 


فریال گواشیری
وب سایت کاخ سفید بعضی اوقات تصویر چهره‌های فعال و دستیار رئیس جمهوری در جریان امور جاری را منعکس می‌کند، که تصویر این هفته فریال گواشیری، آمریکائی ایرانی تبار از جمله آنهاست.

ویکی پدیا از خانم گواشیری به عنوان دستیار شخصی باراک اوباما نام می‌برد که از سال ۲۰۱۴ به این سمت برگزیده شده است.

گواشیری که تحصیلات عالی و دانشگاهی‌اش در امور سیاسی است، سفر‌های خارجی و ملاقات‌های پرزیدنت اوباما با رهبران خارجی در کاخ سفید را برنامه ریزی می‌کند.

فریال گواشیری که در عین حال یک عضو فعال بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار است در جریان یکی از سخنرانی‌هایش در کنفرانس‌های سالانه این بنیاد که با حضور چهره‌های سر‌شناس زنان آمریکائی ایرانی تبار برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پس از پایان دوران خدمتش در کاخ سفید بتواند در نقش یک آموزگار و یا یک فعال خدمات اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
 


سحر نوروز زاده
در کاخ سفید زنان دیگر آمریکائی ایرانی تبار نیز در سمت هائی فعالیت دارند که با امور برنامه ریزی در شورای امنیت ملی و دیدارهای رئیس جمهور اوباما با چهره‌های سر‌شناس و مردم عادی آمریکا مرتبط است.

سحر نوروز‌زاده یکی از این افراد است. پیش از این سایت دیلی بیست و واشنگتن پست نوشتند که یک زن ایرانی در هیات مشاوران باراک اوباما حضور دارد که درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان فعال است.

واشنگتن پست نوشته بود که در یک شب مانده به پایان مذاکرات هسته‌ای لوزان، سحر نوروز زاده، یکی از کسانی بود که در گفت‌و‌گو و مشورت ویدئویی جان کری و ارنست مونیز با باراک اوباما حاضر بوده است.

پیش از این عکسهایی از سحر نوروز زاده منتشر شد که در یکی از آنها، در حاشیه برگزاری مذاکرات هسته ای و سال نوی خورشیدی، او را در حال صحبت با جان کری بر سر سفره هفت سین نشان می دهد.

سحر نوروز‌ زاده، زن ایرانی الاصل متولد و ساکن آمریکاست که در ایالت کنتیکت بزرگ شده است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های اقتصاد بین الملل و مطالعات ایران از دانشگاه‌های جرج واشنگتن و مریلند است.

خانم نوروز زاده سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود و در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد. نوروز زاده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلسی و اسپانیایی مسلط است.
 


پانته‌آ فاعد
پانته‌آ یکی دیگر از زنان ایرانی آمریکایی شاغل در کاخ سفید است. پانته‌آ برای میشل اوباما، بانوی اول آمریکا کار می کند.

در جشن امسال نوروز که در کاخ سفید برگزار شد، وقتی مهمانان از زیبایی مراسم گفتند، میشل اوباما گفت که این جشن توسط کارمند او "پانته‌آ فاعد" تدارک دیده شده است.

پانته‌آ از کارمندان بانوی اول است، یک زن ایرانی آمریکایی که از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۲۰۱۲ فارغ التحصیل شد. او به عنوان دستیار و کار موقت فعالیتش را در کاخ سفید شروع کرد اما به عنوان کارمند دائمی بانوی اول در دفتر میشل اوباما استخدام شد.

در این مراسم میشل اوباما درباره پانته‌آ گفت، او وقت زیادی همراه با عشق و انرژی برای مراسم نوروز گذاشت. من به او افتخار می کنم. او بخاطر سن کم اش، اینجا در کاخ سفید رشد کرده است. او خیلی باهوش و سرآمد در خیلی از امور است. واقعیت اینه که خیلی کارهای روزمره ما را او هماهنگ می کند. من خیلی به او افتخار می کنم برای حضورش در کاخ سفید.

پانته‌آ هم مانند فریال گواشیری در بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار عضو است و در یکی از نشست های این بنیاد که دو هفته پیش برگزار شد، شرکت کرد.
 


هدیه غفاریان
در یکی دیگر از تصاویری که کاخ سفید منتشر کرده، هدیه غفاریان دیگر زن ایرانی آمریکایی عضو دفتر رئیس جمهوری آمریکا نشان داده شده است.

در تصویر بالا هدیه غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، تزئینات مراسم دیدار رسمی و ضیافت شام هفته گذشته اوباما و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را به خبرنگاران نشان می‌دهد. غفاریان می‌گوید با این ترکیب رنگ‌ها و گل‌ها احساس می‌کنید بهار فرارسیده و وارد باغی شده‌اید که همه گل‌ها در حال شکوفه زدن هستند.

صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه آمریکا نوشته، دیدارهای رسمی مقامات کشورهای مختلف و ضیافت شام آن‌ها در کاخ سفید از فعالیتهایی است که ماه‌ها به برنامه ریزی احتیاج دارد. نوع رنگهای تزئینات، منوی غذا و نوشیدنی‌ها، گل‌، شیرینی‌، موسیقی و سایر سرگرمی‌ها معمولا ترکیبی از سنت‌ها و فرهنگ هردو کشورمیهمان و میزبان است.

هدیه روشن غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، متولد تهران است و در شهر لس آلتوس در ایالت کالیفرنیا بزرگ شده است.

او در کودکی به همراه والدینش به آمریکا مهاجرت کرد و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شمال کالیفرنیا به اتمام رساند.

او فروش کارهای گل آرایی‌اش را در اوایل بیست سالگی از پارکینگ خانه والدینش آغاز کرد و اکنون کارآفرینی با بیش از ۲۵ سال تجربه است که برای بیش از ۱۰۰۰مراسم مختلف هنرهای گل آرایی‌اش را به معرض نمایش گذاشته است.

خبرآنلاین

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 96 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 9:09

مهاجم گلزن پرسپولیس كه هم اكنون آقای گل لیگ برتر هم هست، تا به حال چند پیشنهاد خوب مالی از تیم های عربی داشته. اما او هیچ كدام از این پیشنهادات را قبول نكرده است. طارمی می خواهد هر طور شده به جای تیم های عربی به لیگ های اروپایی برود تا در آنجا بازی اش بیشتر به چشم بیاید.
برانكو ایوانكوویچ سرمربی پرسپولیس كه روی گلزنی طارمی حساب ویژه ای باز كرده است درباره احتمال ترانسفر شدن این بازیكن به فوتبال اروپا به روزنامه گل می گوید: «مهدی بخواهد ترانسفر شود باید چند فصل بالای 25 گل در ایران بزند.»
او همچنین گفته كه طارمی تا اینجای لیگ باید 30 گل می زد. سرمربی سرخپوشان كه به هیچ بازیكنی اجازه حاشیه سازی در تیم را نمی دهد درباره این موضوع می گوید: «بازیكنی با من مشكل داشته باشد جایی در پرسپولیس ندارد.»
خبرآنلاین

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 136 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 5:48

عقاب آسیا كه چند سالی است جای خالی او درون دروازه تیم ملی كاملا احساس می شود، مصاحبه ای عیدانه با روزنامه خبرورزشی انجام داده است. عابدزاده از خاطرات قدیمی اش گفته و از این گفته كه هزینه ازدواجش 32 هزار تومان شده است.
عقاب آسیا همچنین با ذكر خاطره ای از دوران كودكی اش گفته است: «10 تومان عیدی گرفتم، دو روز خرجش كردم.»

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 116 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 5:48

چهار زنی که تابعیت ایرانی و آمریکایی دارند در کاخ سفید به فعالیت‌هایی همچون دستیاری، کارمندی، مشاوره و گل‌آرایی مشغول هستند.

سایت صدای آمریکا (VOA) که به وزارت خارجه آمریکا تعلق دارد چهار زن ایرانی ـ آمریکایی فعال در کاخ سفید را معرفی کرده و از آن‌ها به دلیل خدمت به آمریکا تجلیل و تمجید کرده است.
 


فریال گواشیری
وب سایت کاخ سفید بعضی اوقات تصویر چهره‌های فعال و دستیار رئیس جمهوری در جریان امور جاری را منعکس می‌کند، که تصویر این هفته فریال گواشیری، آمریکائی ایرانی تبار از جمله آنهاست.

ویکی پدیا از خانم گواشیری به عنوان دستیار شخصی باراک اوباما نام می‌برد که از سال ۲۰۱۴ به این سمت برگزیده شده است.

گواشیری که تحصیلات عالی و دانشگاهی‌اش در امور سیاسی است، سفر‌های خارجی و ملاقات‌های پرزیدنت اوباما با رهبران خارجی در کاخ سفید را برنامه ریزی می‌کند.

فریال گواشیری که در عین حال یک عضو فعال بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار است در جریان یکی از سخنرانی‌هایش در کنفرانس‌های سالانه این بنیاد که با حضور چهره‌های سر‌شناس زنان آمریکائی ایرانی تبار برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پس از پایان دوران خدمتش در کاخ سفید بتواند در نقش یک آموزگار و یا یک فعال خدمات اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
 


سحر نوروز زاده
در کاخ سفید زنان دیگر آمریکائی ایرانی تبار نیز در سمت هائی فعالیت دارند که با امور برنامه ریزی در شورای امنیت ملی و دیدارهای رئیس جمهور اوباما با چهره‌های سر‌شناس و مردم عادی آمریکا مرتبط است.

سحر نوروز‌زاده یکی از این افراد است. پیش از این سایت دیلی بیست و واشنگتن پست نوشتند که یک زن ایرانی در هیات مشاوران باراک اوباما حضور دارد که درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان فعال است.

واشنگتن پست نوشته بود که در یک شب مانده به پایان مذاکرات هسته‌ای لوزان، سحر نوروز زاده، یکی از کسانی بود که در گفت‌و‌گو و مشورت ویدئویی جان کری و ارنست مونیز با باراک اوباما حاضر بوده است.

پیش از این عکسهایی از سحر نوروز زاده منتشر شد که در یکی از آنها، در حاشیه برگزاری مذاکرات هسته ای و سال نوی خورشیدی، او را در حال صحبت با جان کری بر سر سفره هفت سین نشان می دهد.

سحر نوروز‌ زاده، زن ایرانی الاصل متولد و ساکن آمریکاست که در ایالت کنتیکت بزرگ شده است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های اقتصاد بین الملل و مطالعات ایران از دانشگاه‌های جرج واشنگتن و مریلند است.

خانم نوروز زاده سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود و در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد. نوروز زاده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلسی و اسپانیایی مسلط است.
 


پانته‌آ فاعد
پانته‌آ یکی دیگر از زنان ایرانی آمریکایی شاغل در کاخ سفید است. پانته‌آ برای میشل اوباما، بانوی اول آمریکا کار می کند.

در جشن امسال نوروز که در کاخ سفید برگزار شد، وقتی مهمانان از زیبایی مراسم گفتند، میشل اوباما گفت که این جشن توسط کارمند او "پانته‌آ فاعد" تدارک دیده شده است.

پانته‌آ از کارمندان بانوی اول است، یک زن ایرانی آمریکایی که از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۲۰۱۲ فارغ التحصیل شد. او به عنوان دستیار و کار موقت فعالیتش را در کاخ سفید شروع کرد اما به عنوان کارمند دائمی بانوی اول در دفتر میشل اوباما استخدام شد.

در این مراسم میشل اوباما درباره پانته‌آ گفت، او وقت زیادی همراه با عشق و انرژی برای مراسم نوروز گذاشت. من به او افتخار می کنم. او بخاطر سن کم اش، اینجا در کاخ سفید رشد کرده است. او خیلی باهوش و سرآمد در خیلی از امور است. واقعیت اینه که خیلی کارهای روزمره ما را او هماهنگ می کند. من خیلی به او افتخار می کنم برای حضورش در کاخ سفید.

پانته‌آ هم مانند فریال گواشیری در بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار عضو است و در یکی از نشست های این بنیاد که دو هفته پیش برگزار شد، شرکت کرد.
 


هدیه غفاریان
در یکی دیگر از تصاویری که کاخ سفید منتشر کرده، هدیه غفاریان دیگر زن ایرانی آمریکایی عضو دفتر رئیس جمهوری آمریکا نشان داده شده است.

در تصویر بالا هدیه غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، تزئینات مراسم دیدار رسمی و ضیافت شام هفته گذشته اوباما و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را به خبرنگاران نشان می‌دهد. غفاریان می‌گوید با این ترکیب رنگ‌ها و گل‌ها احساس می‌کنید بهار فرارسیده و وارد باغی شده‌اید که همه گل‌ها در حال شکوفه زدن هستند.

صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه آمریکا نوشته، دیدارهای رسمی مقامات کشورهای مختلف و ضیافت شام آن‌ها در کاخ سفید از فعالیتهایی است که ماه‌ها به برنامه ریزی احتیاج دارد. نوع رنگهای تزئینات، منوی غذا و نوشیدنی‌ها، گل‌، شیرینی‌، موسیقی و سایر سرگرمی‌ها معمولا ترکیبی از سنت‌ها و فرهنگ هردو کشورمیهمان و میزبان است.

هدیه روشن غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، متولد تهران است و در شهر لس آلتوس در ایالت کالیفرنیا بزرگ شده است.

او در کودکی به همراه والدینش به آمریکا مهاجرت کرد و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شمال کالیفرنیا به اتمام رساند.

او فروش کارهای گل آرایی‌اش را در اوایل بیست سالگی از پارکینگ خانه والدینش آغاز کرد و اکنون کارآفرینی با بیش از ۲۵ سال تجربه است که برای بیش از ۱۰۰۰مراسم مختلف هنرهای گل آرایی‌اش را به معرض نمایش گذاشته است.

خبرآنلاین

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 113 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 5:48

چهار زنی که تابعیت ایرانی و آمریکایی دارند در کاخ سفید به فعالیت‌هایی همچون دستیاری، کارمندی، مشاوره و گل‌آرایی مشغول هستند.

سایت صدای آمریکا (VOA) که به وزارت خارجه آمریکا تعلق دارد چهار زن ایرانی ـ آمریکایی فعال در کاخ سفید را معرفی کرده و از آن‌ها به دلیل خدمت به آمریکا تجلیل و تمجید کرده است.
 


فریال گواشیری
وب سایت کاخ سفید بعضی اوقات تصویر چهره‌های فعال و دستیار رئیس جمهوری در جریان امور جاری را منعکس می‌کند، که تصویر این هفته فریال گواشیری، آمریکائی ایرانی تبار از جمله آنهاست.

ویکی پدیا از خانم گواشیری به عنوان دستیار شخصی باراک اوباما نام می‌برد که از سال ۲۰۱۴ به این سمت برگزیده شده است.

گواشیری که تحصیلات عالی و دانشگاهی‌اش در امور سیاسی است، سفر‌های خارجی و ملاقات‌های پرزیدنت اوباما با رهبران خارجی در کاخ سفید را برنامه ریزی می‌کند.

فریال گواشیری که در عین حال یک عضو فعال بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار است در جریان یکی از سخنرانی‌هایش در کنفرانس‌های سالانه این بنیاد که با حضور چهره‌های سر‌شناس زنان آمریکائی ایرانی تبار برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پس از پایان دوران خدمتش در کاخ سفید بتواند در نقش یک آموزگار و یا یک فعال خدمات اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
 


سحر نوروز زاده
در کاخ سفید زنان دیگر آمریکائی ایرانی تبار نیز در سمت هائی فعالیت دارند که با امور برنامه ریزی در شورای امنیت ملی و دیدارهای رئیس جمهور اوباما با چهره‌های سر‌شناس و مردم عادی آمریکا مرتبط است.

سحر نوروز‌زاده یکی از این افراد است. پیش از این سایت دیلی بیست و واشنگتن پست نوشتند که یک زن ایرانی در هیات مشاوران باراک اوباما حضور دارد که درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان فعال است.

واشنگتن پست نوشته بود که در یک شب مانده به پایان مذاکرات هسته‌ای لوزان، سحر نوروز زاده، یکی از کسانی بود که در گفت‌و‌گو و مشورت ویدئویی جان کری و ارنست مونیز با باراک اوباما حاضر بوده است.

پیش از این عکسهایی از سحر نوروز زاده منتشر شد که در یکی از آنها، در حاشیه برگزاری مذاکرات هسته ای و سال نوی خورشیدی، او را در حال صحبت با جان کری بر سر سفره هفت سین نشان می دهد.

سحر نوروز‌ زاده، زن ایرانی الاصل متولد و ساکن آمریکاست که در ایالت کنتیکت بزرگ شده است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های اقتصاد بین الملل و مطالعات ایران از دانشگاه‌های جرج واشنگتن و مریلند است.

خانم نوروز زاده سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود و در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد. نوروز زاده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلسی و اسپانیایی مسلط است.
 


پانته‌آ فاعد
پانته‌آ یکی دیگر از زنان ایرانی آمریکایی شاغل در کاخ سفید است. پانته‌آ برای میشل اوباما، بانوی اول آمریکا کار می کند.

در جشن امسال نوروز که در کاخ سفید برگزار شد، وقتی مهمانان از زیبایی مراسم گفتند، میشل اوباما گفت که این جشن توسط کارمند او "پانته‌آ فاعد" تدارک دیده شده است.

پانته‌آ از کارمندان بانوی اول است، یک زن ایرانی آمریکایی که از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۲۰۱۲ فارغ التحصیل شد. او به عنوان دستیار و کار موقت فعالیتش را در کاخ سفید شروع کرد اما به عنوان کارمند دائمی بانوی اول در دفتر میشل اوباما استخدام شد.

در این مراسم میشل اوباما درباره پانته‌آ گفت، او وقت زیادی همراه با عشق و انرژی برای مراسم نوروز گذاشت. من به او افتخار می کنم. او بخاطر سن کم اش، اینجا در کاخ سفید رشد کرده است. او خیلی باهوش و سرآمد در خیلی از امور است. واقعیت اینه که خیلی کارهای روزمره ما را او هماهنگ می کند. من خیلی به او افتخار می کنم برای حضورش در کاخ سفید.

پانته‌آ هم مانند فریال گواشیری در بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار عضو است و در یکی از نشست های این بنیاد که دو هفته پیش برگزار شد، شرکت کرد.
 


هدیه غفاریان
در یکی دیگر از تصاویری که کاخ سفید منتشر کرده، هدیه غفاریان دیگر زن ایرانی آمریکایی عضو دفتر رئیس جمهوری آمریکا نشان داده شده است.

در تصویر بالا هدیه غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، تزئینات مراسم دیدار رسمی و ضیافت شام هفته گذشته اوباما و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را به خبرنگاران نشان می‌دهد. غفاریان می‌گوید با این ترکیب رنگ‌ها و گل‌ها احساس می‌کنید بهار فرارسیده و وارد باغی شده‌اید که همه گل‌ها در حال شکوفه زدن هستند.

صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه آمریکا نوشته، دیدارهای رسمی مقامات کشورهای مختلف و ضیافت شام آن‌ها در کاخ سفید از فعالیتهایی است که ماه‌ها به برنامه ریزی احتیاج دارد. نوع رنگهای تزئینات، منوی غذا و نوشیدنی‌ها، گل‌، شیرینی‌، موسیقی و سایر سرگرمی‌ها معمولا ترکیبی از سنت‌ها و فرهنگ هردو کشورمیهمان و میزبان است.

هدیه روشن غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، متولد تهران است و در شهر لس آلتوس در ایالت کالیفرنیا بزرگ شده است.

او در کودکی به همراه والدینش به آمریکا مهاجرت کرد و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شمال کالیفرنیا به اتمام رساند.

او فروش کارهای گل آرایی‌اش را در اوایل بیست سالگی از پارکینگ خانه والدینش آغاز کرد و اکنون کارآفرینی با بیش از ۲۵ سال تجربه است که برای بیش از ۱۰۰۰مراسم مختلف هنرهای گل آرایی‌اش را به معرض نمایش گذاشته است.

خبرآنلاین

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 100 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:22

چقدر رسم احمقانه ای وچه پدران نادانی داشته ایم اگر به این افراد بگوید به جبهه سوریه اعزام شوید هزار دلیل می آورند ولی بیهوده خود را درمعرض خطر قرار می دهند

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 105 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:22

همزمان با جشن چهارشنبه آخرسال که درتمام نقاط کشور با حواشی مختلف برگزار می شودامسال درشهرمرزی آبادان نیزحواشی فراوانی داشت.

هرساله مردم شهرستان آبادان برای جشن چهارشنبه آخرسال درپارک الفی و فلکه انسی دور هم  جمع می شوند و به شادی می پردازند.
شب گذشته جمعیت چندین هزارنفری دراین دونقطه حضوریافتند که تعداد زیادی ازمأمورین امنیتی نیزدرصحنه حضورداشتند. درهمان اولین ساعات شب برخی ازجوانان که مشخص بود حالت طبیعی نداشتند باپرتاب ترقه و مواد آتش زا به سمت خانوادها و پلیس قصد برهم زدن جشن را داشتند این اوضاع ادامه داشت تا اینکه پلیس نیروهای خودرا ازپارک بیرون کشیده ودورفلکه الفی آبادان جمع کرد. درادامه چندین جوان که درپارک حضورداشتند به زنان درون پارک حمله ور شده و آنها را مورد اذیت آزار و تعرض قراردادند و بعد به یک مرد که به همراه همسرش با موتورسیکلت ازخیابان الفی گذر می کرد حمله ورشده و به همسرش جلوی چشمان او و هزاران نفر اذیت و آزار کردند و با چاقو به سمت همسرش حمله کردند که پلیس با استفاه ازاسپری فلفل توانستند مرد موتورسوار و همسرش را ازچنگال مردان مزاحم نجات دهند.

 پلیس برای آرام کردن اوضاع از گاز فلفل استفاده کرد وبرای برقراری آرامش درمحل همه افراد را ازپارک انسی بیرون کرد گفتنی است تعداد حاضرین در محل آنقدر زیاد بود که پلیس قادر به کنترل اوضاع نبود .

درهمین رابطه چند جوان دیگر نیز در میدان انسی آبادان با زور چاقو زنی دیگر را اذیت و آزارکردند که با حضور به موقع پلیس شرور مزاحم که قصد فرار از محل راداشت باخودرویی تصادف می کند و توسط مأمورین پلیس دستگیرمی شود.

گفته میشود که به دلیل جشن باشکوهی که درآبادان درآخرین چهارشنبه سال گرفته می شود ازاکثر نقاط استان خوزستان برای شرکت این جشن به این شهرستان سرازیر میشوند که به احتمال زیاد افرادی که باعث ناامنی و تعرض درشهرستان شده اند از شهرهای جرم خیز اطراف آبادان هستند.
تلاش برای شناسایی ودستگیری عاملان حملات وحشیانه به زنان در آبادان ازسوی مسئولان شهرستان درحال پیگیری و بررسی است.

رکنا

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 107 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:22

همزمان با جشن چهارشنبه آخرسال که درتمام نقاط کشور با حواشی مختلف برگزار می شودامسال درشهرمرزی آبادان نیزحواشی فراوانی داشت.

هرساله مردم شهرستان آبادان برای جشن چهارشنبه آخرسال درپارک الفی و فلکه انسی دور هم  جمع می شوند و به شادی می پردازند.
شب گذشته جمعیت چندین هزارنفری دراین دونقطه حضوریافتند که تعداد زیادی ازمأمورین امنیتی نیزدرصحنه حضورداشتند. درهمان اولین ساعات شب برخی ازجوانان که مشخص بود حالت طبیعی نداشتند باپرتاب ترقه و مواد آتش زا به سمت خانوادها و پلیس قصد برهم زدن جشن را داشتند این اوضاع ادامه داشت تا اینکه پلیس نیروهای خودرا ازپارک بیرون کشیده ودورفلکه الفی آبادان جمع کرد. درادامه چندین جوان که درپارک حضورداشتند به زنان درون پارک حمله ور شده و آنها را مورد اذیت آزار و تعرض قراردادند و بعد به یک مرد که به همراه همسرش با موتورسیکلت ازخیابان الفی گذر می کرد حمله ورشده و به همسرش جلوی چشمان او و هزاران نفر اذیت و آزار کردند و با چاقو به سمت همسرش حمله کردند که پلیس با استفاه ازاسپری فلفل توانستند مرد موتورسوار و همسرش را ازچنگال مردان مزاحم نجات دهند.

 پلیس برای آرام کردن اوضاع از گاز فلفل استفاده کرد وبرای برقراری آرامش درمحل همه افراد را ازپارک انسی بیرون کرد گفتنی است تعداد حاضرین در محل آنقدر زیاد بود که پلیس قادر به کنترل اوضاع نبود .

درهمین رابطه چند جوان دیگر نیز در میدان انسی آبادان با زور چاقو زنی دیگر را اذیت و آزارکردند که با حضور به موقع پلیس شرور مزاحم که قصد فرار از محل راداشت باخودرویی تصادف می کند و توسط مأمورین پلیس دستگیرمی شود.

گفته میشود که به دلیل جشن باشکوهی که درآبادان درآخرین چهارشنبه سال گرفته می شود ازاکثر نقاط استان خوزستان برای شرکت این جشن به این شهرستان سرازیر میشوند که به احتمال زیاد افرادی که باعث ناامنی و تعرض درشهرستان شده اند از شهرهای جرم خیز اطراف آبادان هستند.
تلاش برای شناسایی ودستگیری عاملان حملات وحشیانه به زنان در آبادان ازسوی مسئولان شهرستان درحال پیگیری و بررسی است.

رکنا

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:05

پرویز مظلومی به جایی رسیده که باید عیار خود را نشان دهد. حدود سه سال قبل، پرویز دقیقا همین شرایط داشت. آن روزها علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال بود. در لابلای یکی از آن مصاحبه های سریالی او، وقتی از فتح الله زاده پرسیدیم این استقلال چند جام می آورد، گفت: «هر مربی ای باشد دو جام می آورد، پرویز اقلا یک جام....» آن روز پرویز به سادگی از کنار این تیتر گذشت اما به خوبی باور داشت که حتی بعد از بردن 4 دربی، نتایج فوتبالی اش را با شانس گره می زنند و هیچگاه در محافل فوتبال، او را یک مربی تمام عیار نمی دانند. آن فصل، این شکلی برای پرویز تمام شد؛ قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ برتر. بعد، او رفت و مربی دیگری جایگزینش شد. مظلومی در ماههای بعد از جدایی از استقلال، از این می گفت که هیچگاه حقش این برخورد نبود. او استقلال را قهرمان حذفی کرد و با بردن 4 دربی، باید می ماند و کار می کرد.
حالا از دست قضا، مظلومی دقیقا در شرایط همان فصل قرار گرفته است.... استقلال به فینال حذفی رسیده و صدرنشین لیگ برتر است. جالب اینجاست که سه سال قبل، مظلومی حتی با مصدومیت چند بازیکن کلیدی اش از جمله تیموریان و آندو روبرو شد و حالا دقیقا روزبه چشمی را از دست داده است. او برای بازی استقلال که پس از تعطیلات برگزار می شود، مهدی رحمتی و سجاد شهباززاده را در اختیار ندارد. برای فینال حذفی هم او سجاد شهباززاده، خسرو حیدری و روزبه چشمی را غایب می بیند و به همین دلیل گویا تاریخ برایش در حال تکرار است.
پرویز چه بگوید و چه نگوید، آن ترس و استرس را در وجودش دارد که اگر نتجیه نگیرد، ماندنش در استقلال فصل آینده با سوالات و ابهام های زیادی روبرو شود. اینجاست که پرویز مظلومی باید عیار خود را نشان دهد. آخر همین فصل، پرویز می تواند سرنوشت خود را رقم بزند؛ اینکه دوباره یکی مثل فتح الله زاده پیدا نشود که به او بگوید: «هر مربی ای دو جام می آورد، مظلومی اقلا یک جام»!
خبرآنلاین

کاوش جالب های نت...
ما را در سایت کاوش جالب های نت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان jalebha بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:52